Ghidul de telemedicină al angajatorului

Accesul angajaților la serviciul de sănătate se reinventează

Costul serviciilor de sănătate explodează de la an la an, iar accesul la medicina primară de calitate devine din ce în ce mai greu. Iată două realități care ne arată că sistemul de telemedicină devine o soluție tot mai viabilă pentru companii.

În anul 2013 organizațiile National Business Group for Health și Towers Watson au realizat o cercetare cu titlul „ Reconfigurarea Sistemului de Sănătate”. Studiul care a cuprins 583 angajatori și organizații reprezentative a arătat că 22% din angajatorii de top aveau în plan să implementeze în acel an un sistem de telemedicină. Angajatorii de top erau, prin definiție, acele companii care își administrau singure cheltuielile de sănătate ale personalului. Conform cercetării 2 angajatori din 5 deja le ofereau angajaților acces la servicii medicale.

Pentru anul 2018 se prognozează o rată de 80% a angajatorilor care vor asigura servicii de telemedicină pentru forța de muncă. Datele arată interesul tot mai mare al angajatorilor pentru sistemul de sănătate virtuală. Raportul cercetării realizate în 2013 mai scoate în evidență și motivele cheie care determină angajatorii să recurgă la această soluție de a recompensa angajații.

Ce este, practic, telemedicina?

Cea mai simplă explicație este următoarea: o consultație medicală realizată prin internet sau telefon. Mai exact, pacientul, în loc să se deplaseze fizic în cabinetul medicului sau la Unitatea de Primiri Urgențe, va avea parte de o consultație la distanță, prin video sau telefon. Astfel, cu ajutorul unui sistem virtual de îngrijiri medicale pacienții vor comunica în timp real cu medicii. Accesul la servicii este nelimitat: 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână și 365 pe an. De asemenea, serviciile de telemedicină se pot accesa de oriunde.

De ce un interes atât de mare al angajatorilor pentru telemedicină?

Iată 5 dintre cele mai comune justificări:

1.     Economisești bani

O consultație de telemedicină costă, în medie, 45 USD comparativ cu 90, prețul uneia de cabinet. Mai mult, consultațiile în regim de urgență ajung să coste peste 129 USD, iar o deplasare la Unitatea de Primire Urgențe, poate, în Statele Unite, să ajungă la chiar 850 USD.  Concret, de fiecare dată când un angajat consultă medicul online nu offline, cheltuielile angajatorilor se reduc considerabil.

 2.     Economisești timp

O vizită la medic ajunge să consume, în medie, cu 2-3 ore în plus dacă acea consultație se desfășoară offline. Pentru vizitele la cabinet angajatul trebuie să plece de la birou în timpul orelor de program deoarece seara târziu sau în weekend cabinetele sunt, în general, închise.

Telemedicina îl ajută pe angajat să evite timpul pierdut pe drum și în săli de așteptare.

 3.     Obții acces mai bun la servicii medicale

Indiferent care este programul de asigurări de care beneficiezi, accesul la servicii de sănătate presupune mult timp de așteptare. Pentru acei angajați care navetează sau lucrează în mediul rural sau zone cu acces limitat la servicii medicale, telemedicina poate să fie diferența dintre a avea sau nu acces la vreun serviciu medical.

4.     Le faci angajaților viața mai ușoară

Pentru cea mai mare parte a angajaților programarea la medic e un proces complicat: încerci să-ți faci o programare care, de multe ori, presupune o durată de așteptare de o săptămână sau mai mult. În plus, programarea vine la pachet cu zile sau ore libere cerute de la birou, blocaje în trafic la ore de vârf, birocrație, așteptare pe culoar. Sistemul de telemedicină face ca toate acestea să dispară: te autentifici, ceri o consultație, obții un diagnostic și dacă e cazul, o rețetă medicală. Durata medie a întregului proces este de 25-30 de minute.

5.     Crești implicarea angajaților

Pe măsură ce angajații devin tot mai informați în legătură cu sistemul de sănătate și nevoile lor concrete, telemedicina devine o soluție naturală. Aceasta îi determină, mai departe, pe angajatori să integreze telemedicina în pachetul de beneficii pe care le oferă angajatului.

Cum se simt angajații?

94% din rândul acestora oferă calificative precum excelent sau foarte bun și 96% confirmă că telemedicina este un instrument care îi ajută să câștige timp.

De asemenea sumele medii/vizită medicală care se economisesc prin telemedicină în Statele Unite sunt cuprinse între 850 și 3.600 USD în funcție de natura consultației și problema pacientului.

În total, se ajunge la cheltuieli de peste 19.320 de USD/companie care se economisesc dacă luăm în calcul și pierderile de productivitate sau timpul lipsit de la birou.

Ce ar trebui să aibă în vedere un angajator atunci când caută un serviciu de telemedicină?

Iată câțiva factori de care ar trebui să ții cont:

1.     Medicii

Sistemul de telemedicină se bazează pe medici cu cel puțin 15 ani de experiență în domenii precum medicină internă, medicină de familie, medicină de urgență și pediatrie.

2.     Interacțiunea online

Calitatea tehnică a interacțiunii face diferența când este vorba despre relația medic pacient. Telemedicina pune la dispoziție chaturi securizate, aplicații prin telefon sau sisteme video ușor de utilizat.

3.     Accesul la îngrijrea medicală

Telemedicina este și din acest punct de vedere o alternativă la medicina tradițională. Practic, accesul virtual la telemedicină oferă oricând și oriunde îngrijiri medicale atunci când e necesar.

 4.     Reglementările care diferă de la un stat la altul

Atenție la legile care reglementează serviciile medicale. Un sistem de telemedicină bine pus la punct trebuie să le permită acces doar medicilor licențiați și să ofere servicii în condiții de legalitate.

Ce categorii de angajatori beneficiază cel mai mult de telemedicină?

În general, oricine poate beneficia de medicină virtuală, dar există anumite tipuri de companii care necesită mai mult acest tip de serviciu.

Iată câteva categorii:

·        Companiile cu angajați part-time, de la distanță sau cei care desfășoară muncă de teren. Sunt salariații care au permanent provocarea distanței și a timpului, iar pentru ei telemedicina este o soluție.

·        Angajatorii fără un plan de asigurare medicală pentru salariați. Pentru o astfel de categorie accesul la telemedicină înseamnă, fără îndoială, bani economisiți.  

·        Companii din domeniul financiar, educațional, tehnologic, retail sau alte sectoare care presupun, în principal, muncă de birou. Cea mai mare parte a acestor angajați au acces la computer acasă și la serviciu. Pentru astfel de angajați telemedicina înseamnă să ai acces simplificat la servicii medicale.

·        Angajatorii care înțeleg importanța familiei. În economia de astăzi, ambii părinți sunt activi și le rămâne puțin timp pentru drumuri la medic atunci când copilul le este bolnav. Situația este și mai gravă în cazul familiilor monoparentale unde presiunea este și mai mare. În astfel de cazuri telemedicina este și ea o soluție viabilă.

·        Companiile cu salariați ai căror cost orar este ridicat. Absența de la birou a unor astfel de persoane este păguboasă pentru firmă chiar și atunci când este vorba despre doar câteva ore. Pentru astfel de angajatori, telemedicina este o modalitate prin care pot să economisească timp.

Practic, medicina virtuală înseamnă:

-         Acces

-         Bani economisiți

-         Sistem de îngrijire medicală simplificat

-         Timp economisit

-         Valoare adăugată pentru angajați

Iată, la final, câteva sugestii care pot ajuta compania ta să ofere un sistem de telemedicină accesibil pentru angajați:

1.     Asigură-te că sistemul este accesibil pentru toată lumea

Toți angajații vor să fie tratați în mod egal. Accesul tuturor angajaților la servicii de telemedicină poate să fie o garanție că fiecare salariat joacă un rol important în dezvoltarea companiei.

2.     Vorbește-le angajaților despre telemedicină

Salariații au nevoie de comunicare constantă: e-mailuri, newslettere și alte materiale informative care îi ajută să înțeleagă pe deplin valoarea pe care o obțin prin serviciile de medicină virtuală.

3.     Asigură-te că angajații au logistica necesară

Mulți angajați vor beneficia acasă de serviciile medicale prin video sau telefon. Asigură-te că ei și familiile lor dispun de tot ceea ce au nevoie, din punct de vedere tehnic, ca să intre în legătură cu medicul.

4.     Amenajează la birou un spațiu dedicat

Amenajează la firmă o încăpere specială pentru serviciile de medicină virtuală. Dacă îți dorești ca salariații să apeleze la consultații în timpul orelor de program, este important ca ei să aibă parte de intimitate și discreție.

5.     Împărtășește rezultatele

 În general angajații oferă scoruri foarte ridicate atunci când sunt rugați să evalueze serviciile de care beneficiază. E important ca astfel de rezultate să fie făcute publice. Acest lucru îi va motiva și pe alții să apeleze la telemedicină. În medie 93% dintre angajații care apelează la telemedicină ar recomanda acest serviciu unui prieten sau membru al familiei.

telios medicine