100 de ani de la Marea Unire, 1 an de Telios

Un citat celebru spune că „O călătorie de o mie de mile începe cu un singur pas”, adică pentru toate există un început, oricât ar fi de greu acesta. Mai ales când acest început reprezintă totodată și explorarea unui nou domeniu la noi în țară, acela al telemedicinei.

Ce e telemedicina?

E începutul unui nou viitor, acela în care nu mai așteptăm la cozi interminabile sau pierdem ore în șir pentru programări. E limitarea timpului petrecut în cabinetele medicale. E primul pas spre sănătate, pentru că acest domeniu își dorește nu numai să trateze atunci când e cazul, dar și să prevină. Poate acest serviciu să înlocuiască medicina clasică sau să trateze orice afecțiune? Nu, scopul ei nu este să înlocuiască actul medical atunci când acest lucru se impune. Scopul telemedicinei este să soluționeze acele cazuri care se pot rezolva și fără o vizită la medic. O banală răceală, un deranj stomacal, un accident minor la sport, o interpretare de analize medicale sunt toate motive pentru care la un moment dat fiecare dintre noi a sunat medicul, gândindu-se că poate obține sfaturile necesare și prin telefon. Tehnologia e de partea noastră azi, asa că a devenit mult mai simplu să facem o fotografie de bună calitate care să însoțească un email trimis medicului pentru a evidenția simptomele unei iritații sau ale unei urticarii. Așadar, nu ne sunt străine aceste abordări ale unor afecțiuni uzuale, ușoare, chiar dacă domeniul este unul nou.

Beneficiile acestui serviciu sunt enorme

Odată învățați în ce condiții se poate folosi telemedicina și când este importantă vizita la medic, pacienții și deopotrivă medicii economisesc timp. Pacienții, prin evitarea cozilor, drumuri inutile, absența de la serviciu, iar medicii au mai mult timp la dispoziție pentru a trata cazurile mai grave, pot obține o a doua opinie de la un coleg aflat la distanță, pe baza documentelor medicale puse la dispoziție. Accesul este mult mai rapid și se poate face și în zilele de weekend sau sărbători legale.

La Telios facem deja toate aceste lucruri. Medicii noștri au soluționat cu succes, telefonic și online, cazuri de răceală, indigestie, erupții și afecțiuni dermatologice, afecțiuni oculare, interpretări de analize sau o a doua opinie pentru pacienții care au dorit să-și verifice diagnosticul, dar și multe altele. Pentru cei care doresc să slăbească în mod sănătos, avem nutriționiști care le stau la dispoziție, iar un antrenor de fitness îi ajută pe cei care doresc să-și modeleze corpul.

De unde știm că au fost soluționate cu succes? Pentru că după 48 de ore de la consultul inițial, un asistent medical contactează pacientul pentru a afla cum se simte și cum a evoluat starea lui de sănătate și dacă e nevoie, îi oferă un nou consult. În acest fel, starea de sănătate a tuturor pacienților este monitorizată în mod constant.

Într-un viitor nu foarte îndepărtat, telemedicina va reprezenta o alternativă atât pentru cei care din cauza programului încărcat nu pot ajunge la medic în timp util, pentru cei care se află departe de civilizație și nu au acces la medic, cât și pentru cei cărora o astfel de abordare medicala li se potrivește și preferă, atunci când afecțiunea în cauză o permite, aceste servicii, în locul vizitei clasice la medic.

Integrarea acestui domeniu în sistemul medical, educarea pacienților în folosirea corectă a serviciilor de telemedicină și utilizarea pe scară largă ar reprezenta un pas înainte spre optimizarea și eficientizarea oricărui sistem de sănătate.